Twitter Page

Αναζήτηση

Αρχείο

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Αρχική Σελίδα

Επιτάχυνση των εργασιών επί της Εγνατίας Οδού στη Δυτική Μακεδονία

Την επαναχάραξη του τμήματος Φλώρινα – Πτολεμαΐδα επί της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να επιτευχθεί συμπίεση κόστους, από 360 εκατ. ευρώ, σε περίπου 120 εκατ. ευρώ, αποφάσισαν σήμερα στη Φλώρινα οι εμπλεκόμενοι φορείς, με τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη να δίνει τις λεπτομέρειες για όλα τα έργα που εκτελούνται ή θα ξεκινήσουν στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.

 

Σε σημερινή ημερίδα που έγινε στην Φλώρινα, αποφασίστηκε σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη η Εγνατία Οδός ΑΕ να εξετάσει προκαταρκτικά τη δυνατότητα υλοποίησης εναλλακτικής πρότασης (για το τμήμα Φλώρινα – Πτολεμαΐδα), αναβάθμισης της υφιστάμενης οδού, σε μήκος 25χλμ. περίπου, από την Πτολεμαΐδα μέχρι τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αμυνταίου και στη συνέχεια νέα όδευση μήκους 20χλμ. περίπου, ανατολικότερα της εγκριθείσας, ώστε να προκύψει σήραγγα σημαντικά μικρότερου μήκους και έτσι συμπίεση του κόστους.

 

Για τα υποέργα που εκτελούνται στον κάθετο άξονα Νίκη – Φλώρινα – Κοζάνη – Λάρισα ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι σε ό,τι αφορά το τμήμα «Νίκη – Φλώρινα», προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι τριάντα μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και διατύπωσε την εκτίμηση ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν στο πρώτο τρίμηνο του 2012

 

Για το τμήμα «Πτολεμαΐδα Κοζάνη», μήκους 22χλμ. περίπου ο κ. Μαγκριώτης υπενθύμισε ότι έχει κατασκευαστεί, ενώ για τον άξονα από την Κοζάνη μέχρι την Λάρισα, τόνισε ότι μελετάται κατά τμήματα από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

 

Για τον κάθετο άξονα Σιάτιστα – Ιεροπηγή – Κυσταλλοπηγή», τόνισε ότι ο άξονας αυτός είναι συνολικού μήκους 72χλμ. και τα οδικά τμήματα από την Σιάτιστα μέχρι την Κορομηλιά, συνολικού μήκους 51χλμ., έχουν δοθεί σε κυκλοφορία. Όσον αφορά στο τμήμα «Κορομηλιά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή», μήκους 21χλμ., σημείωσε ότι το έργο έχει ενταχθεί στο Ε.Π.Ε.Π. 2007 – 2013, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 120 εκατ. ευρώ. Το τμήμα «Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή» αποτελείται από τα υποτμήματα: «Κορομηλιά – Ιεροπηγή», μήκους 13,5χλμ. και «Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή» μήκους 2,7χλμ. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου αυτού είναι σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ εκτίμησε ότι η έναρξη των εργασιών θα γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012.

 

Αναφερόμενος σε έργα της περιφερειακής ενότητα Φλώρινας ο ίδιος τόνισε ότι η κατασκευή φράγματος Τριανταφυλλιάς στο Νομό, που εκτελέστηκε στο 65% ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου θα έχει δημοπρατηθεί η αποπεράτωση του έργου, καθώς υπεγράφη από τον αρμόδιο υπουργό η έγκριση της πίστωσης των 29 εκατ. ευρώ. Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε πως μετά την δημοπράτηση του έργου μέχρι τέλη του χρόνου, αν επιτρέψουν και οι καιρικές συνθήκες, θα ξεκινήσουν και οι εργασίες για την άμεση ολοκλήρωσή του.

 

Μιλώντας για τη μελέτη αρδευτικών δικτύων πεδιάδας Φλώρινας, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, τόνισε ότι προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2012. Πρόκειται για τη μελέτη των εγγειοβελτιωτικών έργων της πεδιάδας της Φλώρινας κατάντη του φράγματος Τριανταφυλλιάς, από το οποίο και θα υδροδοτηθούν τα συμπεριλαμβανόμενα στη μελέτη αρδευτικά δίκτυα.

 

Επίσπευση των εργασιών κατασκευής του κάθετου άξονα 50 επί της Εγνατίας Οδού, Νίκη – Φλώρινα -Πτολεμαΐδα – Κοζάνη – Λάρισα, και ειδικότερα του τμήματος από Φλώρινα σε Πτολεμαΐδα, ζήτησαν και μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων φορέων.

 

Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας, Δημήτρης Μαυροματίδης, διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι το Project που αφορά τον κάθετο άξονα 50 με τη σημερινή του χάραξη και μελέτη κινδυνεύει με επιπλέον καθυστερήσεις, λόγω σημαντικών οικονομικών, αλλά και κατασκευαστικών προβλημάτων, τόνισε ότι πρόταση του επιμελητηρίου αποτελεί να γίνει απευθείας η σύνδεση μέχρι το Αμύνταιο και να κατασκευαστεί παράκαμψη των λιγνιτωρυχείων, στην περιοχή Βέβης. Όπως συμπλήρωσε, με αυτή την πρόταση του ΤΕΕ/ΤΔΜ επιτυγχάνεται και επίσπευση των διαδικασιών κατασκευής, αλλά και συμπίεση του οικονομικού κόστους, που εν μέσω των δυσκολιών στη χώρα μας, αποτελεί και τον πιο σοβαρό «βραχνά» σε κάθε αναπτυξιακή διαδικασία.

 

Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Αναστάσιος Μουρατίδης υπογράμμισε μεταξύ άλλων μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι εταιρία πέρα του ότι είναι μια εταιρία με τεχνικό ρόλο για την ανάπτυξη των υποδομών, στοχεύει και «δουλεύει» για την επιτάχυνση των έργων στη Δυτική Μακεδονία, προκειμένου να ανοίξουν και θέσεις εργασίας σε αυτήν την περιοχή, που μαστίζεται από την ανεργία.

 

 

πηγή: expess.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ: